Direct hoog in Google met geoptimaliseerde webteksten? Het schrijven van goede webteksten voor Google hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Een copywriter moet wel rekening houden met een aantal punten.
Hoge positie in Google
Hoog in Google komen metĀ geoptimaliseerde teksten? Zo doe je datā¦
Zoekmachines als Google en Bing spelen een grote rol in de huidige internetgebruiken. Niet alleen SEO en SEA zijn belangrijk om gevonden te worden. Tegenwoordig speeltĀ Social MediaĀ ook een belangrijke rol. En in de toekomst zal ook Google+ verschil maken bij jouw vindbaarheid. Om hoog in Google te belanden moet je rekening houden met al deze factoren.
Zoekwoorden verbeteren vindbaarheid
Een hoge positie in Google kun je realiseren door slim te schrijven. Hiervoor gebruikt men zogenoemdeĀ keywords. Je schrijft over een bepaald thema, waar keywords bij horen. Bijvoorbeeld over autobanden. Bedenk waar de rest van je tekst over zal gaan. Specificeer op die manier de zoekwoorden. In dit geval gaan we uit van āversleten autobandenā. Je wilt jouw klanten laten weten wanneer hun banden toe zijn aan vervanging.
Een goede h1 title zou dan kunnen zijn āautobanden, wanneer zijn ze versleten?ā Zorg vervolgens dat de gekozen Google zoekwoorden 2% tot 8% terugkomen in de gehele tekst. Dat is dus twee tot acht keer per 100 woorden. Laat jouw zoekwoorden zeker in het begin van de eerste alinea terugkomen!
Gebruik h1 title en tussenkoppen
Je komt alleen hoog in Google met de juiste schrijfstijl. Dit houdt in dat de alineaās niet langer zijn dan vier tot zes regels. Zo houd je hetĀ overzichtelijk. De lezers kunnen jouw tekst snel scannen op relevantie.
De h1 title gebruik je om aan te geven waar de webtekst over gaat. Hier komt het belangrijkste keyword in ieder geval in voor. Daarnaast maak je gebruik van tussenkoppen. Gebruik hiervoor de h2 of h3 title. In minimaal ƩƩn van de gebruikte tussenkopjes zijn de keywords opgenomen.
Tekstlinks voor een hogere positie
Naast geoptimaliseerde webteksten houdt Google ook vanĀ tekstlinks. Deel interessante links naar andere webpaginaās. Waar lezers bijvoorbeeld meer informatie of uitleg omtrent het onderwerp vinden. Voorzie de tekstlink van een goede title tag, zodat ook dit onderdeel gemakkelijk gevonden wordt.
Google optimalisatie webteksten uitbesteden
Inmiddels heb je kunnen lezen hoe je webteksten kunt op optimaliseren in Google. De kunst blijft om ervoor te zorgen dat Google jouw website begrijpt. Google kijkt naar inhoud en relevantie. Geef hen een voorzetje door de website duidelijk en overzichtelijk te maken.
Wil je dit werk liever aan een professional overlaten? Neem danĀ contactĀ met ons op voor een vrijblijvende afspraak.