20 december, 2011
Direct hoog in Google met geoptimaliseerde webteksten? Het schrijven van goede webteksten voor Google hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Een copywriter moet wel rekening houden met een aantal punten.

Hoog in Google met geoptimaliseerde webteksten

Hoge positie in Google

Hoog in Google komen met geoptimaliseerde teksten? Zo doe je dat…

Zoekmachines als Google en Bing spelen een grote rol in de huidige internetgebruiken. Niet alleen SEO en SEA zijn belangrijk om gevonden te worden. Tegenwoordig speelt Social Media ook een belangrijke rol. En in de toekomst zal ook Google+ verschil maken bij jouw vindbaarheid. Om hoog in Google te belanden moet je rekening houden met al deze factoren.

Zoekwoorden verbeteren vindbaarheid

Een hoge positie in Google kun je realiseren door slim te schrijven. Hiervoor gebruikt men zogenoemde keywords. Je schrijft over een bepaald thema, waar keywords bij horen. Bijvoorbeeld over autobanden. Bedenk waar de rest van je tekst over zal gaan. Specificeer op die manier de zoekwoorden. In dit geval gaan we uit van ‘versleten autobanden’. Je wilt jouw klanten laten weten wanneer hun banden toe zijn aan vervanging.

Een goede h1 title zou dan kunnen zijn ‘autobanden, wanneer zijn ze versleten?’ Zorg vervolgens dat de gekozen Google zoekwoorden 2% tot 8% terugkomen in de gehele tekst. Dat is dus twee tot acht keer per 100 woorden. Laat jouw zoekwoorden zeker in het begin van de eerste alinea terugkomen!

Gebruik h1 title en tussenkoppen

Je komt alleen hoog in Google met de juiste schrijfstijl. Dit houdt in dat de alinea’s niet langer zijn dan vier tot zes regels. Zo houd je het overzichtelijk. De lezers kunnen jouw tekst snel scannen op relevantie.

De h1 title gebruik je om aan te geven waar de webtekst over gaat. Hier komt het belangrijkste keyword in ieder geval in voor. Daarnaast maak je gebruik van tussenkoppen. Gebruik hiervoor de h2 of h3 title. In minimaal één van de gebruikte tussenkopjes zijn de keywords opgenomen.

Tekstlinks voor een hogere positie

Naast geoptimaliseerde webteksten houdt Google ook van tekstlinks. Deel interessante links naar andere webpagina’s. Waar lezers bijvoorbeeld meer informatie of uitleg omtrent het onderwerp vinden. Voorzie de tekstlink van een goede title tag, zodat ook dit onderdeel gemakkelijk gevonden wordt.

Google optimalisatie webteksten uitbesteden

Inmiddels heb je kunnen lezen hoe je webteksten kunt op optimaliseren in Google. De kunst blijft om ervoor te zorgen dat Google jouw website begrijpt. Google kijkt naar inhoud en relevantie. Geef hen een voorzetje door de website duidelijk en overzichtelijk te maken.

Wil je dit werk liever aan een professional overlaten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak.

Geheel vrijblijvend afspreken en zelf oordelen of wij de geschikte partij zijn? Wij denken graag mee en maken een vrijblijvend voorstel na onze kennismaking! Hierdoor weet je exact waar je aan toe bent!