2 januari, 2012
Beginnen aan social media, waarom zou je dat als bedrijf doen? De afgelopen jaren is social media een enorm populair item geworden. Steeds meer grote bedrijven beseffen wat het voor hen kan betekenen. Toch blijft het lastig om zelf invulling te geven aan een medium dat je niet kent. En waarom is social media eigenlijk zo geschikt voor jouw bedrijf?

Waarom beginnen aan social media?

Social media is het nieuwe communiceren

Het fundament van een bedrijf zijn de klanten. Zonder klanten is er namelijk geen sales. Maar hoe werf je nieuwe klanten én blijf je in contact met bestaande klanten? Iedereen pakt dit anders aan. Beginnen met social media betekent in één woord beginnen met communiceren.

Centraal staat het woord communiceren. Dit is precies wat social media voor jouw bedrijf kan betekenen. Het algemene doel is van social media is het communiceren en het creëren van interactie tussen bedrijf en (potentiële) klant). Hierdoor verandert eenzijdige communicatie in tweerichtingsverkeer.

Interactie met uw klanten

Hoe communiceer je met klanten? Verstuur je nieuwsbrieven? Bel je hen één keer per jaar op? Maar minstens even belangrijk: hoe reageren jouw klanten hierop? Een sterke band tussen bedrijf en klant wordt steeds meer gewaardeerd. Door het inzetten van social media kan dit worden bereikt.

Door de conversatie aan te gaan, laat je zien wat je voor je klanten kunt betekenen. Zij zijn namelijk meer dan een nummertje. Door aandacht te steken in de relatie met de (potentiële) klant, zal de klant jou belonen met positieve aandacht (via social media).

Transparantie en merkidentiteit versterken

Het succes van social media zit hem in de persoonlijke aard. Jouw bedrijf wordt menselijk voor klanten. Openheid en transparantie spelen hierbij een grote rol. Dit is een uitgelezen kans om jouw medewerkers voor te stellen, het pand te laten zien en persoonlijke aanbiedingen te presenteren. Klanten kunnen vragen stellen en reageren op zaken die voor hen interessant zijn.

Durf te laten zien wie je bent en wat klanten aan je hebben! Besteed daarom aandacht aan het opbouwen van een vertrouwensrelatie. Social Media is laagdrempelig en heeft een enorm groot bereik. Wacht niet af en neem het initiatief in eigen handen. Doe, durf en ga de interactie aan!

Waarom moet je beginnen aan social media?

  • Groot bereik
  • Specifiek jouw doelgroep benaderen
  • Jouw online stem: laten zien dat je beter bent dan de concurrent
  • Personaliseren van jouw merknaam en identiteit
  • Laagdrempelig en transparant
  • Mond-tot-mondreclame
  • Goed voor SEO

Wil je weten wat social media voor jouw bedrijf kan betekenen? Ik ben werkzaam als social media expert bij Wiwi en laat je graag de mogelijkheden zien. Onder het genot van een kop koffie leg ik je uit hoe je met social media kunt beginnen.

Geheel vrijblijvend afspreken en zelf oordelen of wij de geschikte partij zijn? Wij denken graag mee en maken een vrijblijvend voorstel na onze kennismaking! Hierdoor weet je exact waar je aan toe bent!